Klar for å relske det opp litt?
Hva: Identitet og kommunikasjonskonsept for IVAR IKS (2023–2024)
Samarbeid: Prosjektet er gjort i samarbeid med og på oppdrag fra Aldente kommunikasjonsbyrå
28. august 2024 åpnet Norges største kjøpesenter for brukt, R:Elsk, i Sandnes.
Cirka ett år i forkant vant Aldente anbudet om utvikle kommunikasjonskonsept, visuell identitet og sirkulært interiørkonsept for IVAR IKS sitt nye kjøpesenter for brukt. I tillegg til å erstatte IVAR sin populære bruktbu på Forus, skal senteret bidra til mer gjenbruk og være et samlingspunkt for ombruk og ombruksaktiviteter i regionen.
Jeg ble hentet inn som tekstforfatter i Aldente-teamet, og har bidratt i utviklingen av kommunikasjonsstrategi- og konsept, identitet og tekster.
R:Elsk er kjøpesenteret som gir brukt nytt liv
Navn, identitet og kommunikasjonskonsept skal inspirere til å ta grønnere valg i hverdagen på en enkel, glad og inviterende måte.
Navnet er vår helt egen versjon av “preloved”. R:Elsk inneholder både en oppfordring (relsk!), ombruk (re-elsk), kjærlighet (elsk!) og – hvis du ser etter – både rebelsk og sprelsk. Nyordet ‘relsk’ har også inntatt rollen som verb i konseptet, og vi håper jo at det skal bli like vanlig å relske som å vippse.
På din vei gjennom senteret finner du også «R:Elsk-budskap» som skal inspirere underveis på kundereisen. Så nå er det bare å relske i vei!
På nettsiden til Aldente finner du mer informasjon om identitet og sirkulært interiørkonsept for R:Elsk.
Teamet:
Aldente | Kristin Koll | Prosjektansvarlig, konseptutvikling og design
Holon arkitekter | Gabriel Schanche Gilje og Eivor Vik
Elin Sola | Tekst